Úsek cesty Demjata - Raslavice mal byť hotový podľa jej slov za 300 dní, pričom zhotoviteľ ukončil práce zhruba o 100 dní skôr.
Okrem odstránenia nevyhovujúceho stavu vozovky sa na úseku urobila
zámková dlažba pre peších a zrekonštruovali sa dva mosty - cez Podhorský
potok ústiaci do rieky Sekčov a most cez potok Laz ústiaci takisto do
rieky Sekčov pred obcou Raslavice. Oba viac ako 30-ročné mosty boli už v
zlom stavebnom technickom stave. Zároveň sa na úseku zrekonštruovalo
šesť cestných priepustov, ďalší sa musel odstrániť a nanovo vybudovať.
Celkové náklady na túto rekonštrukciu predstavujú 2,3 milióna eur,
pričom viac ako 631.000 eur financoval PSK z vlastných zdrojov, zvyšné
výdavky boli spolufinancované z európskych zdrojov v rámci programu
Interreg.
"Ukončili sme rekonštrukciu významného úseku, ktorý sa roky len
plátal. Oprava výmoľov však nemohla byť dlhodobým riešením, keďže ide o
frekventovanú cestu smerujúcu k našim poľským susedom," uviedol predseda PSK Milan Majerský.
Hotové sú už aj práce v rámci projektu "Zlepšenie dopravného napojenia
okresov Jaslo, Bardejov a Svidník na TEN-T koridor". V rámci nich bol
zrekonštruovaný úsek Raslavice – Lopúchov v dĺžke viac ako 1,6 kilometra
a cesta v obci Stuľany a tiež úsek Dukovce – Kuková v dĺžke viac ako
6,4 kilometra.
Okrem toho bol zrekonštruovaný takmer 40-ročný most v obci Želmanovce a
66-ročný most v obci Kuková. V obci Lopúchov a Stuľany sa urobila
stabilizácia zosuvu pod cestou. Zároveň bolo zrealizované osvetlenie
priechodu pre peších v obci Raslavice, Stuľany, Dukovce, Želmanovce a
Kuková.
Celkové náklady na modernizáciu týchto úsekov predstavujú viac ako 3,2
milióna eur, pričom PSK zabezpečil financovanie z vlastných zdrojov vo
výške viac ako 855.000 eur, zvyšok bol spolufinancovaný z európskych
peňazí v rámci programu Interreg.